Michael JAÏS

@ Launchmetrics

Michael a co-fondé Augure en 2002 et est désormais le CEO de Launchmetrics, nouvelle entitée née de la fusion entre Augure et Fashion GPS en 2016. Il a précédemment travaillé pour Accenture, Thomson Multimedia et a créé Leonard’s Logic, une entreprise de logiciels dans le domaine de la Business Intelligence, vendue au groupe Hummingbird en 1999. Michael est diplômé de Sciences Po, en Economie et Finance, et conduit désormais un cours axé sur les stratégies digitales pour les marques de luxe au sein de la prestigieuse école. Il est également membre de l’APM (Association Progrès du Management), le plus grand réseau des chefs d’entreprise de France et a activement participé au travail parlementaire sur la loi de modernisation de l’économie.

Michael co-founded Augure in 2002 and is now the CEO of Launchmetrics, following the merger of Augure and Fashion GPS in 2016. He previously worked for Accenture, Thomson Multimedia and created Leonard’s Logic, a software company in the Business Intelligence field sold to Hummingbird group in 1999. Michael holds a Master’s degree from Sciences Po Paris in Economics and Finance, where he now serves as a researcher on the digital transformation of the luxury industry as well as lectures in Digital Strategies for Luxury Brands. Additionally, he is a member of APM (Management Progress Association), the largest network of France’s leaders and has actively participated in the parliamentary work of the law on the modernisation of economy.